همشهری آنلاین: احمد ابو ریشه از شیوخ عشایر عراق و رییس کنگره نیروهای سنی مذهب حافظ امنیت موسوم به ˈبیداریˈ گفت که گروه تروریستی داعش درصدد تجزیه استان الانبار و در نهایت جدایی آن از عراق است.

به گزارش روز شنبه خبرگزاری یونایتدپرس اینترنشنال، ابوریشه گفت که گروه تروریستی داعش قصد دارد با تجزیه استان الانبار و قطع ارتباط شهرهای آن با یکدیگر، کل استان را از عراق جدا کند.

وی تاکید کرد که هدف نهایی تروریست‌ها، تبدیل الانبار به یک منطقه شرارت و کشتار است.

ابوریشه همچنین هدف از عملیات اخیر تروریست‌ها را در انهدام پل ارتباطی استان الانبار، اخلال در امدادرسانی نظامی به نیروهای ارتش و تسهیل گسترش درگیری‌ها به سایر مناطق دانست و افزود: گروه تروریستی داعش در پی شکست در الانبار، تلاش می‌کند شرارت‌های خود را به سایر استان‌ها منتقل کند و در این راستا، به راه اندازی موجی از انفجارهای خونین در شهرهای عراق مبادرت کرده است.

ابو ریشه خاطرنشان کرد که توطئه داعش برای تفکیک الانبار به همت اهالی این استان، نیروهای امنیتی، پلیس و ارتش ناکام مانده است.

استان الانبار اخیرا شاهد انفجار انتحاری روی پل ˈراوهˈ در غرب این استان بود که بخش زیادی از پل منهدم شد و 10 کشته و زخمی بر جای گذاشت.

تروریست های ˈالقاعدهˈ و دیگر گروه‌های مسلح تکفیری در عراق برای گسترش ناامنی در این کشور به روش هایی همچون انفجار خودروهای بمب گذاری شده، بمب گذاری در جمع مردم و انفجار در برابر ساختمان موسسات دولتی مبادرت می‌کنند.

کد خبر 254182
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز